فهرست

کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش

کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش در تاریخ 1402/10/5در مرکز تحقیقات بهداشت باروری ناباروری با حضور اعضا هیئت علمی و همکاران و دانشجویان علاقه مند برگزار گردید. 

استفاده از هوش مصنوعی(AI)  در دنیای امروز بسیار گسترش یافته است. کاربردهای هوش مصنوعی را می‌توان در اکثر حوزه‌های مطالعاتی نظیر پزشکی ، ریاضیات، زبانشناسی، روانشناسی، و سایر رشته‌ها ملاحظه کرد. . اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها به منظور صرفه‌جویی در میزان هزینه‌های مالی و زمانی و رونق کسب و کار و فعالیت خود را بر پایه سیستم‌های هوشمند شکل داده‌اند .

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به محققان در نگارش ، ویرایش و تجزیه و تحلیل داده های آزمایشات و استفاده درست از زبان انگلیسی کمک کند . هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که سرعت اکتشافات علمی را تسریع کند و کیفیت تحقیقات را با توانمند ساختن محققان برای پردازش حجم وسیعی از داده‌ها، استخراج بینش‌های معنی‌دار و خودکارسازی وظایف تکراری افزایش دهد و از اتلاف زمان محققان جلوگیری کند. با این حال، محققان باید از مزایای هوش مصنوعی و همچنین مشکلاتی که هنگام استفاده از هوش مصنوعی رخ می دهد، مانند از دست دادن خلاقیت و اصالت، و خطر سرقت ادبی، آگاه باشند.